Hvem er du?

Diskusjoner relatert til klubben, annonsering av møter m.m.

Re: Hvem er du?

Innlegg dagfink 26 Jul 2010, 20:11

Yé, yé! Kult med nye folk.

(Det er forresten ganske mange som har sluntra unna å skriva i denne tråden, er det ikkje …?)
Få lite klorofyll och grässtrån i ditt hår.
Brukerens avatar
dagfink
Avhengig

Innlegg larsur 30 Jul 2010, 14:57

Så er jeg innmeldt, og ser frem til å lære folk i klubben bedre å kjenne. Førsteinntrykket fra to svømmetreninger på Kyvannet og her fra klubbsida er godt! Jeg heter Lars Ursin, er 39 år, bor på Lademoen med kone og to sønner - stort sett iført hver sin RBK-drakt - på 8 og 16, og arbeider som forsker på filosofisk institutt på Dragvoll.

Min vei til triatlon går via Australia, hvor sporten er stoor på alle nivå. Siden jeg var liten har jeg likt å løpe, spille fotball og gå på ski. Lek ble til trening, og på ungdomsskolen nådde jeg mitt foreløpige fysiske toppnivå. Siden ble forbildet Oddvar Brå byttet ut med Jean-Paul Sartre, som ikke er kjent for lystløping.

For tre år siden ble jeg med ett utfordret av min ex-svoger til å delta i Trh-Oslo. Sykkel ble innkjøpt og innkjørt, men jeg fikk startnekt av min mor (!) som jeg tok til følge (!), og dermed ble det ikke noen hodeløs tur til Oslo det året. Men den barnlige treningsgleden - og startnummeret på brystet - var tilbake, og nå har jeg fått meg to turer til Oslo på sykkel. Som de sier: Å sykle gjør at en som barn føler seg voksen, og som voksen føler seg som et barn.

I vinter hadde jeg et forskningsopphold i Melbourne, og en kollega der foreslo at jeg burde prøve triatlon. Siden jeg både syklet og løp, var det bare å "kaste inn litt svømming", og stille til start, mente hun. Som sagt, så gjort - jeg meldte meg på kurs i "stroke correction" og inn i Melbourne Triathlon Club. Og dermed bar det opp halv seks om morgenen for å svømme i havet eller sykle ut på landsbygda sammen med ambisiøse australiere. Fikk med meg en olympisk distanse og en halvjernmann før familien og jeg vendte tilbake til Trondheim til påske.

Jeg håper å få trent litt sammen utover høsten og vinteren med folk fra klubben her, og deltatt i noen lange løp sammen til neste år. Trening er for meg en fin måte å være på tur på, så jeg liker meg best med god tid ute i marka eller på Ladestien med joggesko eller på ski, og langs landeveien på sykkel. Å svømme utendørs er det beste, men jeg håper dog på et felles svømmeopplegg i klubbregi til vinteren.
Brukerens avatar
larsur

Innlegg Fredrikke 10 Aug 2010, 12:31

Hei :)
Eg kjem frå sørvestlandet, nærmare bestemt Ålgård, sør for Stavanger, og har vært medlem i Stavanger Triatlonklubb i nokre år.
Flytter til Trondheim for å studere der, og er utfordra til å delta på Trollveggen Tri om eit års tid....og treng i tilfelle ein del trening og motivasjon for sådan -då er det greit å kunne trene saman med andre i større eller mindre grad -difor melder eg meg her! Eg har tidlegare delteke i i Norseman, og fullført Ironduck (treningskonkurranse på IM-distanse -var ikkje gammal nok til å få plass på "ordentleg" konkurranse då), så veit kva det går i, men dette er over to år sidan, og siste to åra har det vore lite tri-trening. Har derimot vært en del aktiv likevel og vært mye på ski i vinter (med og uten staver, men stort sett med mye bagasje :)

Er 20år, snart 21, og har planer om å bu i trønderbyen iallefall 5år, og synes det er triveleg med eit aktivt miljø der alle held ulikt nivå. Finst det felles symmetreningar på vinterstid, eller er det kun ute om sommaren? Eg har ikkje våtdrakt...
Men eg har FIN tri-sykkel :D som har perlemorsrosa lakk..... :D merke concorde. Lett og passar meg godt. Gjer dessutan ryggen min godt å sykle på den :) (iallefall kortare distanser)

Det er sånn ca meg. Satser på å være litt med på felles løpetrening og andre aktiviteter åpne for alle, og så er det godt mulig at eg melder meg inn i klubben etterkvart, må sjå kva som passer i forhold til studiekvardag og andre aktiviteter. Er glad for å vite at det ER ein aktiv klubb i byen :)
Fredrikke

Innlegg dagfink 11 Aug 2010, 20:48

Velkommen til byen, Fredrikke! Du har funne deg ein fin plass å bu, iallfall. Fagerlia er toppers. Det var deg eg møtte på ferja i Eidfjord i 2008, ikkje sant? Dotter til Alfred?
Brukerens avatar
dagfink
Avhengig

Innlegg Fredrikke 20 Aug 2010, 18:24

Ja, det er meg ;)
Fredrikke

Innlegg Jocke 01 Sep 2010, 13:42

Da er det vel på tide å bli mer aktiv på forumet, har så langt stort sett vært en kikker :oops: Føler meg truffet av bemerkningen fra Dagfinn om unnasluntring ;)

Jeg er 27 år og opprinnelig fra Levanger. Utdannet siviløkonom og bakgrunn fra finans og boligforvaltning, begynner snart som administrativ leder i webdesign-firmaet InCreo. Bor for tiden på Lade med min samboer, men har mål om å flytte til noe større og nærmere marka i nærmeste fremtid.

Etter mange relativt slappe år ble jeg treningsfrelst i 2007 og har fra da av ikke sett meg tilbake! Har selvfølgelig ikke bare sittet på sofaen og spist potetgull før den tid, men det var et vendepunkt mtp jevnlig kondisjonstrening. Min største lidenskap ble fra da langrenn og deretter fulgt opp med løping med fokus på motbakker og nå triatlon. Variert trening ute i friluft er det som driver meg, men har innsett at jeg også bør legge vekt på noe styrketrening fremover med fokus på kjernemuskulatur. Trivs bäst i öppna landskap, og i terreng fremfor asfalt, men en tur med landeveissykkelen er heller ikke å forakte! I forhold til triatlon er svømming mitt desidert største forbedringspotensiale da jeg ikke har deltatt på organisert svømmetrening siden jeg tok selunge-knappen på barneskolen...holder meg flytende, men fort går det ikke :roll:

Målet for høsten og vinteren er å trene mye langrenn (barmark og selvfølgelig på snø når den kommer), spesifikk styrketrening, jevnlige løpeturer gjennom vinteren og komme igang med svømmetrening. Håper veldig at det blir arrangert svømmekurs og felles svømmetreninger! Har hatt planer om å delta på fellestreningene i sommer mtp løping og svømming, men har dessverre kommet noe i veien hver gang. Søkte opp og meldte meg inn i klubben for å bli del av et treningsmiljø og for å kunne trene med noen innimellom, så jeg håper det blir muligheter fremover.

Mine aktivitetsmål for neste år er å delta på en triatlon eller to, noen motbakkeløp og langrenn, og kanskje noen løp og sykkelritt (terreng/landevei). Gleder meg til å bryte barrierer og nå tøffe mål sammen med andre i klubben!
Jocke

Innlegg dagfink 01 Sep 2010, 22:28

Skriv du namnet ditt med k eller ch, Joackhim? Eg ser deg omtalt under fleire namn …

Svømmeopplegg blir det, ja. Følg med.
Brukerens avatar
dagfink
Avhengig

Innlegg Jocke 02 Sep 2010, 07:57

Meget bra, gleder meg til å lære å svømme ;) Joakim med k!
Jocke

Forrige

Gå til Trondheim triatlonklubb

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest